ceturtdiena, 2017. gada 15. jūnijs

Hranie sa na mobile


V dnešnej spoločnosti je ťažké si predstaviť, že len jediný deň budeme bez našich telefónov. Zatiaľ čo máme svet prakticky na dosah ruky, naše chytré telefóny už nie sú len prostriedkom komunikácie - sú to aj zábavné prostriedky. A aký lepší spôsob, ako zabiť čas, ako hrať na cestách alebo počas čakania hry?

Medzi najznámejšie hry, ktoré spôsobujú závislosť určite patrí Candy Crush. Spájate rovnaké symboli a za odmenu dostávate sladkosti. Znie to lákavo však? Zatiaľ čo z času na čas strávite svoj voľný čas pri konzolových hrách, stále viac a viac času trávime hraním hier na telefóne. Podľa nového prieskumu hrá približne 35 percent hráčov videohry na svojich smartfónoch. Smartfóny a tablety zmenili spôsob, akým hráme hry. Ľudia už nemusia byť pred svojimi počítačmi alebo hernými konzolami. Nemusíte si dokonca ani kupovať Nintendo DS, PSP alebo Game Boya.

Ale to neznamená, že hráči prestali používať konzoly. Až 155 miliónov Američanov hrá videohry a 51 percent domácností v USA vlastní hernú konzolu. Medzi domácnosťami, ktoré vlastnia herné zariadenie, 56 percent hrá hry na konzole, zatiaľ čo 35 percent používa svoj smartphone. Takže čo čaká hry na telefóne a herné konzoly? Predtým než budeme ale hovoriť o budúcnosti, pozrieme sa na minulosť.

Prvou komerčnou hernou konzolou bola Magnavox Odyssey z roku 1972. Podobné typy konzol zahŕňajú Atari 2600 VCS, Nintendo Entertainment System, Sega Genesis, Sony Playstation (1995) a Microsoft Xbox (2001) - len na zvýraznenie niekoľkých.


Mobilné hranie sa dá datovať od vydania Mattel Electronic Auto Race v roku 1976. Pripravená ako prvá ručná elektronická hra, priniesla úplne nový svet a druh hier. Potom, od začiatku 80. rokov, Nintendo, Atari a Sega všetci vstúpili do pretekov so svojimi vlastnými vreckovými zariadeniami.
Prvá ručná herná konzola od Nintenda, Game Boy, sa predala v roku 1989 viac ako jeden milión krát už v prvom týždni predaja. Ale odvetvie mobilných hier, ako vieme, sa objavilo koncom 90. rokov, keď v roku 1997 bola na Nokii 6110 uvedená prvá predinštalovaná mobilná hra Snake – Hadík.

V roku 2004 sa spoločnosť Nokia pokúsila zlúčiť mobilné telefóny a hry do jedného produktu s produktom N-Gage, ale zdá sa, že ľudia stále uprednostňujú, aby sa tieto dva produkty oddelovali. V tom istom roku spoločnosť Nintendo vydala DS, nasledované Sony Playstation Portable (PSP), ktorá bola najviac technicky vyspelou konzolou na trhu. Nielenže PSP používa namiesto kaziet formát optických diskov, ale umožnil hráčom aj prehliadanie internetu zo zariadenia.

Potom Apple drasticky zmenil mobilný priemysel s uvoľnením telefónu iPhone prvej generácie. Na začiatku éry smartphone v roku 2007, Apple vydal iPhone 2G - telefón, ktorý mal rozhranie podobné počítaču, pôsobivý hardvér a bežal na operačnom systéme, ktorý je optimalizovaný pre komplexné hry. Aplikácia App Store obsahovala v júli 2008 500 aplikácií, po ktorej nasledoval obchod s aplikáciami spoločnosti Google pre systém Android - pôvodne nazývaný Android Market a teraz ho poznáme ako Google Play.

Zatiaľ čo niektoré hry zaznamenali úspech po prvom spustení, žiadna z nich nebola úspešnejšia ako vydanie Angry Birds v roku 2009. Jej úspech priniesol nárast počtu a kvality hier, čo viedlo k vytvoreniu titulov ako Temple Run, Draw Something, Clash of Clans a Candy Crush Saga.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru